Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Projevy a příčiny agrese u dětí navštěvující 1. stupeň základní školy
SCHUSSEROVÁ, Lucie
Tématem bakalářské práce je: Projevy a příčiny u dětí navštěvující 1. stupeň základní školy. Cílem bakalářské práce je uvedení do problematiky agrese, uvedení příčin a projevů podporující agresivní chování. Teoretická část se zaměřuje na pojem agrese a agresivita, cituje teorie agrese, věnuje se příčinám a projevům agrese. Dále uvádí charakteristiku dětí prožívající období mladšího školního věku. Praktická část pomocí kvantitativního výzkumu a metody dotazníkového šetření zkoumá jak a výzkum zkoumající jak žáci vnímají a pracují s agresí ve školní třídě. Dochází k ověření hypotetických výroků a jejich vyhodnocení. Závěrečná část končí diskuzí a celkovým shrnutím.
Agresivita dětí a mládeže
FICALOVÁ, Barbora
Téma mé bakalářské práce {\clqq}Agresivita dětí a mládeže`` se stává v dnešní době stále diskutovanějším. Jedním z důvodů, proč tomu tak je, je zcela jistě stále větší mediální zájem o tuto problematiku. Případy dětské agresivity jsou velmi často prezentovány v televizních a novinových zprávách i na internetu. Za alarmující je považováno hlavně to, že věková hranice dětí, které se projevují agresivně, se posouvá stále níž. Teoretická část práce je zaměřena převážně na patologickou formu agresivity, na její dělení, druhy, příčiny a teorie vzniku. Neopomenutelná forma dětské agresivity je samozřejmě šikana, které je věnována celá jedna kapitola. S nově příchozími technologiemi se dnes šikana transformuje i do nových podob jako je například kyberšikana, která je v práci také okrajově zmíněna. Zjištění základních příčin dětské agresivity a vliv agrese na sociální adaptaci agresivního jedince, popřípadě problémy a důsledky, které agresorovi jeho jednání způsobuje, jsou cíli mé práce. Výzkum proběhl ve výchovném ústavu, kam jsou umisťovány dívky od 15 do 18 let se závažnými poruchami chování a výchovnými problémy. Právě agresivita bývá u těchto dívek jedním z typických prvků chování. Nejedná se tedy o výzkum v běžné populaci. Pro zachování anonymity byla namísto rozhovoru použita dotazníková metoda a následné kvalitativní zpracování. Vzhledem k malému počtu dívek, které byly schopné nebo ochotné dotazník vyplnit, bylo kompletně vyplněno 10 dotazníků. Nejvýznamnějším výsledkem výzkumu bylo zjištění, že všechny dotazované dívky, které v současnosti uplatňují agresivní chování, byly v dětství samy vystaveny agresivitě, a to nejčastěji ve formě domácího násilí v primární rodině, ale i v ústavu nebo ve škole ze strany svých vrstevníků. Tyto rané zážitky ovlivňují pozdější aplikované vzorce chování a uznávané hodnoty. Lze tedy říci, že jedním z předpokladů pro harmonický vývoj dítěte, je správná výchova bez nadbytečného trestání a bez patologie v rodině.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.